سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای دانشجویی فرانسه

به چه نوع ویزای دانشجویی فرانسه نیاز خواهید داشت؟

 

ویزای دانشجویی فرانسه انواع مختلفی دارد و بسته به مدت زمانی که قصد تحصیل در فرانسه را دارید ویزای مورد نظر شما متفاوت خواهد بود.

فرانسه (به فرانسوی: La France) با عنوان رسمی جمهوری فرانسه (به فرانسوی: République française) یکی از کشورهای اروپای غربی است که دارای منطقه‌ها و قلمروهای زیادی در آنسوی دریاهاست.

  • ویزای دانشجویی شینگن (اقامت کوتاه مدت)

اگر تحصیلات شما کمتر از سه ماه طول بکشد و مطمئن باشید که بیشتر از این در کشور اقامت نخواهید داشت ، پس باید برای دادگاه séjour pour étude اقدام کنید ، در غیر این صورت ویزای دانشجویی کوتاه مدت یا شینگن شناخته می شود. ویزای دانشجویی شینگن بصورت رایگان صادر می شود و قابل تمدید نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای دانشجویی فرانسه با مشاورین ما تماس بگیرید

  • ویزا برای نشستن کنکور

اگر برای شرکت در یک یا چند آزمون ورودی دانشگاه نیاز به سفر به فرانسه دارید ، می توانید برای کنکور ویزای دادرسی séjour étudiant اقدام کنید ، این به معنای ویزا برای کنکورهای نشسته است. اگر امتحان خود را بگذرانید و موفق شوید ، پس از آن واجد شرایط درخواست مجوز اقامت یک ساله تجدید پذیر هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، با بخش پذیرش موسسه فرانسه که می خواهید در آن تحصیل کنید تماس بگیرید.

  • ویزای طولانی مدت موقت

ویزای د séjour طولانی temporaire پور پردازنده Études ویزای دانشجویی موقت است که اجازه می دهد تا شما را به مطالعه در فرانسه برای یک دوره تا شش ماه است. با این ویزای دانشجویی فرانسه شما نمی نیاز به اعمال به طور جداگانه برای اجازه اقامت.

ویزای طولانی مدت

شناخته شده به عنوان ویزای د séjour طولانی پور پردازنده Études یا تمدید اقامت VLT-TS، ویزا بلند اقامت چیزی است که شما نیاز دارید اگر شما مایل به تحصیل در فرانسه برای بیش از شش ماه است. این ویزا به عنوان اجازه اقامت عمل می کند و برای مدت زمان تحصیل شما (به طور معمول سه سال برای لیسانس ، دو سال برای یک دوره کارشناسی ارشد و چهار سال برای دکترا) ادامه دارد. اتباع الجزایر نیازی به VLS-TS ندارند ، اما مشمول مقررات مختلفی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه یا کنسولگری / سفارت فرانسه در کشور خود تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای دانشجویی فرانسه با مشاورین ما تماس بگیرید

نحوه درخواست ویزای دانشجویی برای فرانسه

 

اتباع تعدادی از کشورها از طریق دانشگاه فرانسه ، آژانس رسمی ملی تحصیلات عالی و دانشجویان بین المللی ، برای ویزای دانشجویی فرانسه درخواست خواهند کرد. همچنین این دانشجویان برای استفاده از پردیس فرانسه مجبور به استفاده از روش CEF برای موسسات منتخب فرانسه خود بودند. مشاهده این فهرست کشورهای برای پیدا کردن اگر شما نیاز به هر دو ویزای شما و پذیرش خود را در این راه اعمال می شود.

اگر کشور مبدا شما در پیوند بالا ذکر نشده باشد ، مسئولیت تقاضای دانشگاه و ویزای دانشجویی شما بر عهده شما خواهد بود. فقط هنگامی که پذیرش برنامه در یک موسسه فرانسه را دریافت کردید ، می توانید برای ویزای دانشجویی خود برای فرانسه درخواست کنید.

برای درخواست ویزای خود ، باید با کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید و موارد زیر را در صورت درخواست برای آنها ارائه دهید:

شرایط

  • یک نامه پذیرش رسمی به یک برنامه معتبر در یک موسسه فرانسوی. این باید روی کاغذ رسمی باشد ، شامل جزئیات کامل ، جزئیات برنامه تحصیلی و تاریخ شروع و پایان تحصیل.
  • اثبات بودجه کافی برای زندگی در کشور. مبلغ فعلی مورد نیاز 615 یورو (820 دلار آمریکا) در ماه است که می تواند با بیانیه بانکی ، نامه ضامن یا اخطار تأمین اعتبار از وام ، بورس تحصیلی یا کمک هزینه نشان داده شود.
  • اثبات بلیط برگشت به خانه. این اغلب به صورت بلیط یا رزرو واقعی است که تاریخ عزیمت را نشان می دهد ، اما می تواند یک هدف دستی باشد ، از جمله تاریخ های عزیمت در نظر گرفته شده.
  • اثبات بیمه درمانی (حداقل پوشش 30،000 یورو ، 40،150 دلار آمریکا)
  • اثبات محل اقامت. می تواند به صورت تأیید مسکن دانشجویی یا گواهی هیئت مدیره و محل اقامت یا ” گواهی نامه” (اگر با دوستان یا اقوام خود زندگی می کنید) نشان داده می شود.
  • اگر در حال گذراندن دوره ای به زبان فرانسه هستید ، اثبات مهارت در زبان فرانسه است.

هنگام ورود به فرانسه

 

هنگامی که با اقامت طولانی مدت VLS-TS وارد فرانسه می شوید ، باید فرم رسمی را که به همراه ویزا به شما ارائه شده است به دفتر مهاجرت و ادغام فرانسه (OFII) ارسال کنید. این می تواند از طریق پست سفارشی یا در صورت اقامت در پاریس به صورت حضوری انجام شود. در همان نامه ، شما همچنین باید یک نسخه از گذرنامه معتبر خود ، از جمله صفحات نشان دهنده هویت خود و مهر صادر شده هنگام ورود به فرانسه ، ارائه دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای دانشجویی فرانسه با مشاورین ما تماس بگیرید

پس از دریافت فرم و صفحات گذرنامه کپی شده ، در صورت لزوم رسید تأیید با دستورالعمل های بعدی در مورد مراحل بعدی برای شما ارسال می شود. اگر قبلاً در کشور مبدا خود معاینه ای دریافت نکرده اید ، این ممکن است یک دستورالعمل برای به دست آوردن معاینه پزشکی باشد.

غالباً م institutionسسه تحصیلی شما در این بخش از مراحل به شما کمک می کند. در برخی موارد ، توافق نامه ای بین OFII و مدرسه مورد نظر وجود دارد ، به این معنی که اسناد را می توان به جای مقامات فرانسوی به مدرسه ارسال کرد.

در همه موارد ، از شما انتظار می رود که برای پرداخت هزینه های دولت 58 یورو (78 دلار آمریکا) مالیات بپردازید.

کار در فرانسه با ویزای دانشجویی فرانسه

 

با داشتن اجازه اقامت معتبر (VLS-TS به همین ترتیب عمل می کند) ، به عنوان یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط هستید که سالانه 964 ساعت کار با حقوق بپردازید (این معادل حدود 60? اشتغال تمام وقت است). این تعداد ساعت برای کار بین دوره های 1 سپتامبر تا 31 اوت پیکربندی شده است. ساعات کار واجد شرایط بین سپتامبر و ژوئن (حداکثر) 670 ساعت است ، در حالی که جولای تا آگوست (حداکثر) 300 ساعت است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای دانشجویی فرانسه با مشاورین ما تماس بگیرید.