سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستار سالمند

سالخوردگی

با پیرتر شدن بیشتر افراد بدن آنها فرسوده می شود و مشکلات سلامتی بیشتری را تجربه می کنند. به همین دلیل ، افراد مسن اغلب بیش از سایرین به مراقبت های پزشکی نیاز دارند.

پرستاری سالمندان (به انگلیسی: Geriatric nursing) یک تخصص در پرستاری است که به ارائه خدمات پرستاری به سالمندان و افراد پیر می‌پردازد.

عموماً سالمندی به بازه سنی بالای 60 تا 65 سال گفته می‌شود. این تغییر که با گذشت زمان حاصل می‌شود جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد.

سالخوردگی یک رشته پزشکی است که به مراقبت از افراد مسن می پردازد. پرستاران سالمندان از مهمترین متخصصان در این زمینه هستند ، زیرا اغلب مراقبتهای روزانه از بیماران با نیازهای منحصر به فرد را ارائه می دهند. از آنجا که امید به زندگی در انسان افزایش یافته و اعضای نسل Baby Boomer پیری را آغاز کرده اند ، انتظار می رود تقاضا برای پرستاران سالمندان به طرز چشمگیری افزایش یابد.

افراد مسن به دلیل سلامت شکننده خود ، اغلب به مراقبت ویژه نیاز دارند ، به ویژه از آنجا که یک مسئله جزئی مربوط به سلامتی ، گاهی اوقات می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

پرستار

کار به عنوان یک پرستار سالمند از نظر شخصی اغلب بسیار خوشحال کننده و پاداش آور است. با این حال ، کار در این زمینه نوع خاصی از شخص را می طلبد و همچنین کار می تواند در بعضی مواقع ناامید کننده یا ناامید کننده باشد. اگر می خواهید یک پرستار سالمند شوید ، باید به خاطر داشته باشید که روند پیری به طور متفاوتی بر همه تأثیر می گذارد. در حالی که برخی از بیماران مسن تا حدی راضی هستند و یا حتی خوش شانس هستند ، دیگران ممکن است از اینکه سلامتی آنها ضعیف است غمگین ، ترسیده و یا حتی عصبانی باشند.

قبل از اینکه پرستار سالمند شوید ، باید شخصیت خود را ارزیابی کنید. پرستاران سالمند باید به طور کلی افراد خوش روح و سرحال باشند. آنها همچنین باید صبور ، فهمیده ، همدل و دلسوز باشند ، و تمایل واقعی به کار با بیماران پیر دارند. اگر این شغل را انتخاب کنید ، باید بتوانید از پس حوادث ناامید کننده مانند مرگ یک بیمار برآیید و از آن بازگردید.

 

پرستاران سالمندان چه کاری انجام می دهند؟

شما بعنوان یک پرستار سالمند ملزم به انجام تعدادی وظیفه خواهید بود. به عنوان مثال ، شما اغلب مسئول آن خواهید بود

  • اندازه گیری و ثبت علائم حیاتی
  • تجویز داروها
  • ورزش و ماساژ بیماران
  • در حال مشاهده علائم سو abuse استفاده از سالخوردگان
  • انتقال بیماران به ویزیت های پزشک و سایر قرارها
  • کمک به بیماران در نیازهای روزمره مانند استحمام ، لباس پوشیدن و استفاده از دستشویی

در تمام این موارد ، شما همچنین ملزم به نگهداری دقیق سوابق بیمار و هماهنگی مراقبت های خود با توصیه های پزشکان بیمار خود خواهید بود. پرستاران سالمندان غالباً نه تنها مسئول بهزیستی جسمی بیماران خود هستند ، بلکه همچنین مسئولیت سلامتی روحی و روانی آنها را نیز بر عهده دارند. اغلب اوقات ، بیماران مسن به دلایلی مانند عدم سلامتی ، عدم استقلال و انزوا از عزیزانشان ، کور و عصبانی به نظر می رسند. به عنوان یک پرستار سالمند ، شما باید این بیماران را کاملاً تحت نظر داشته باشید و سعی کنید حتی در سخت ترین شرایط نیز سرحال و دلسوز باشید.

هنگام کار به عنوان پرستار سالمند ، معمولاً تشویق می شوید با اعضای خانواده بیماران خود ارتباط برقرار کنید. ممکن است لازم باشد رژیم مراقبت یا داروهای بیمار را توضیح دهید یا به عنوان رابط بین اعضای خانواده ، بیمار و پزشک عمل کنید. شما به عنوان یک پرستار سالمند در موقعیت عالی هستید که به بیماران و عزیزانشان در مورد برخی از مسائل مربوط به سلامتی و توانایی توصیه کنید.

 

پرستاران سالمند کجا کار می کنند؟

پرستاران سالمندان غالباً در مراکز بهداشتی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها استخدام می شوند. آنها همچنین در مراکز مراقبت مسکونی مانند خانه های سالمندان و انجمن های بازنشستگی کار می کنند. برخی از پرستاران سالمندان نیز در مراقبت های بهداشتی خانه کار می کنند و به خانه های بیماران می روند تا از آنها در آنجا مراقبت کنند.

پرستار سالمند شدن

بیشتر پرستاران سالمند با ثبت نام پرستار ، که شامل گرفتن مدرک پرستاری و گذراندن یک آزمون گواهینامه دشوار است ، کار خود را شروع می کنند.

اگر می خواهید در زمینه سالمندی کار کنید ، علاوه بر تجربه کار با بیماران مسن ، به آموزش و آموزش اضافی نیز نیاز خواهید داشت. یک گزینه این است که به مدرسه برگردید و مدرک پرستاری ژرنتولوژیک خود را بگیرید. هنگامی که این مدرک را دریافت کردید ، باید در امتحان صدور گواهینامه پرستاری ژرنتولوژیک ارائه شده توسط مرکز اعتبار سنجی پرستاران آمریکا (ANCC) شرکت کنید.

 

نکته اساسی در مورد مراقبت از سالمند

نکته 1: با زبان بدن درست شروع کنید

موقعیت نشسته دقیقاً مقابل بیمار با کاهش حواس او را پرت می کند و با ارسال پیغامی که ارائه دهنده خدمات مراقبت کاملاً بر روی مشتری متمرکز کرده است ، باعث بهبود ارتباطات می شود. حفظ تماس چشمی نیز مهم است ، زیرا این امر توجه آنها را نشان می دهد و به بیماران در رمزگشایی نشانه های صورت کمک می کند.

 

نکته 2: صبور باشید

مراقبان باید در هنگام معالجه با سالمندان صبر و حوصله به خرج دهند. گاهی اوقات ، قبل از اینکه بیمار پیام را کامل بفهمد ، ارائه دهندگان باید چندین بار صحبت کنند. اگر برقراری ارتباط به تکرار بیش از حد نیاز دارد ، ارائه دهندگان خدمات مراقبتی باید صحبت خود را کاهش دهند و واضح تر صحبت کنند تا زمانی که مشتری متوجه شود. بیماران مسن نیز ممکن است در طول مکالمه واکنش بیشتری نشان دهند.